موسسه آساد کارت مهرگان
کارت های هوشمند چند منظوره بانکی وغیر بانکی با ارائه خدمات ارزش افزوده مهرگان


مقـدمـه :

باشگاه مشتري به عنوان یک واحد برقرار کننده ارتباطات با افراد یا سازمان ها تعریف می شود، که به وسیله یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده است و عمل می کند. هدف باشگاه مشتري، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداري آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست این موضوع در ادبیات بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده است که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند. باشگاه هاي مشتري هم بر اساس این منطق تأسیس می شوند. هر اندازه مشتري وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او خرید و سود بیشتري را ایجاد خواهد کرد هر اندازه باشگاه ها به طور وسیع تبلیغ شوند، بیشتر مورد قبول واقع می شوند. برنامه هایی که باشگاه هاي مشتري اجرا می کنند، آن است که به تمامی خریداران بدون اینکه بین آنها تمایزي قایل شوند، خدمات یکسانی را ارائه می دهند، حتی براي آنهایی که رفتارهاي غیر وفادارانه اي دارند

 

اهداف گذاری باشگاه  :

در ابتدا، اهداف باشگاه باید به وضوح تعیین شوند. البته هدف اصلی یک باشگاه مشتري ، افزایش عایدي (سود) و سهم بازار است. سایر اهداف مهم باشگاه مشتري عبارتند از:

- حفظ مشتري
- جذب مشتریان جدید
- ایجادیک پایگاه اطلاعاتی قوي از مشتري
- پشتیبانی از سایر بخش ها به وسیله فراهم کردن اطلاعات یا امکان دسترسی به اطلاعات براي آنها
- ایجاد فرصتهاي ارتباطی بین سازمان و مشتریان خود

گروههاي هدف و مخاطبان باشگاه

اصلی ترین گروه هدف باشگاه می بایست مهمترین مشتریان باشند، آن دسته از مشتریانی که قسمت عمده کسب و کار شما را تشکیل می دهند، زیرا ایجاد این روابط، ضروري ترین عامل براي موفقیت شما درآینده است.
مشتریان کوچکتر (کم اهمیت تر) و مشتریان بالقوه (احتمالی) را نباید از باشگاه کنار بگذارید، ولی تمرکز عمده شما باید بر روي تدوین برنامه اي باشد که با نیازهاي مشتریان اصلی شما تناسب داشته باشد. با وجود این، مشتریان دیگر هم از منافع چنین برنامه اي بهره مند خواهند شد، ولی شما بر اساس این مفهوم، آنها را مورد هدف قرار دهید که نیازهاي بخصوصی از آنها را برآورده سازید. تصمیم در مورد اینکه آیا گروه هاي هدف خود را تعیین کنید یا نه، تا حد زیادي به اهداف باشگاه بستگی دارد اگر هدف شما ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی کامل درباره مشتریان است، آنگاه تعریف جامعی از گروه هاي هدف، لازم است.عامل دیگري که باید در نظر گرفته شود، چگونگی برخورد با مشتریان احتمالی یا مشتریان شرکت هاي رقیب می باشد.

اثرات باشگاه بر روی تبلیغات و بازاریابی

قدرت تبلیغات دهان به دهان و استفاده از شبکه های انسانی جهت معرفی یک برند، قویترین روش تبلیغاتی است که باشگاه مشتریان نیز در همین راستا طراحی شده است. باشگاه وفاداری مشتریان هزینه های بالای تبلیغات و اطلاع رسانی را بسیار کاهش میدهد تا جایی که پس از مدتی که تعداد اعضای باشگاه به حد نصاب مورد نظر رسید هزینه های تبلیغات رو به صفر میل میکند. و باشگاه بدون هزینه های اضافی تبلیغات به ارائه خدمات با حداقل هزینه به طیف عظیمی از مشتریان وفادار می پردازد.

سیستم های مبتنی بر کارت

استفاده از تکنولوژي هاي مختلف کارت هاي عضويت ضمن استفاده تبليغاتي بسيار اثر گذار نزد مخاطب مي تواند بستر بسيار مناسب و قدرتمندي جهت مديريت ارتباط با مشتريان نيز باشد. تلفیق  اين کارت به سيستم کارتهاي بانکي چه از لحاظ ظاهر و چه از نظر کارکرد، اعتبار سيستم را نزد مشتريان بالا خواهد برد و همچنین کاربرد و استفاده کارت در خدمات روزانه و کسب درآمد با استفاده از امکانات و طرح های پیش رو افزایش خواهد داد.

قابلیت های کارت الکترونیکی  باشگاهی:

- کارت از جنس PVC با ضخامت 760 میکرون از مدل مگنت
- چاپ کارت با طرح اختصاصی با قابلیت  چاپ با نام , همچنین چاپ با عکس یا بدون عکس
- دارای چند حساب فعال با امکانات و قابلیت های متفاوت            
- امکان انتساب تمام کارت های بانکی یه کارت باشگاهی
- دریافت رمز اول جهت استفاده در دستگاه های کارتخوان و تغییر آن در دستگاه خودپرداز بانک عامل
- خرید از کلیه دستگاههای کارتخوان (POS) در مراکز طرف قرارداد در سراسر کشور
  - استفاده از تخفیفات هوشمندآنی در انواع مراکز پذیرنده طرف قرارداد در سراسرکشور
 - استفاده بدون محدودیت اعم از میزان ریالی و تعداد دفعات از خدمات تخفیف هوشمند و آنی
- دریافت هدیه نقدی به ازای خرید با کارت بانکی منتسب شده به کارت باشگاهی در مراکز طرف قرارداد
- امکان شارژ اعتباری و مجازی در حساب های تعیین شده و پرداخت در دستگاه های کارتخوان ویژه باشگاه  
- اعتبار کارت به مدت 3 سال بوده که قابل تمدید می باشد.

انواع حساب :

در این طرح برای ارائه خدمات بیشتر از حساب های مختلف با امکانات و شرایط ویژه استفاده گردیده است .

هر کارت دارای حداقل 4 حساب فعال همزمان و براساس پروژه های اجرایی تا 7 حساب دیگر نیز امکان فعالسازی خواهد داشت .

حساب های فعال اولیه  :

- حسـاب اصلی ( باشگاهی )

- حسـاب اعتباری

- حساب امتیاز

- حساب جایزه 

حساب اصلی ( باشگاهی )

در این حساب کلیه عملیات نقدی ( ریالی ) بوده و همانند حساب های بانکی رفتار می نماید . این حساب در ازای خرید توسط کارت های بانکی منتسب شده به کارت باشگاهی در دستگاه های کارتخوان طرف قرارداد با شبکه ارزش افزوده مهرگان و سامانه وفاداری صبا مهر از 1 الی 10% هدیه ریالی واریز می گردد.

موجودی این حساب با انقضای تاریخ کارت و یا مفقودی کارت از بین نمی رود و دارنده کارت می تواند درخواست تسویه حساب نموده و وجوه آنرا دریافت دارد .

این حساب قابل دریافت نقدی نبوده و فقط دارنده کارت می تواند در کلیه دستگاه های کارتخوان عضو شبکه قابل پرداخت می باشد.

حساب اعتباری :

این حساب توسط شرکت خدمات بنا به درخواست باشگاه به اندازه اعتبار هر دارنده کارت شارژ مجازی گردیده و فقط در کارتخوان های خاص باشگاه قابل استفاده می باشد.

حساب امتیازی : 

باشگاه برای هر تراکنش در کارتخوان طرف قرارداد عددی را بعنوان امتیاز تعیین می نماید که دارنده در ازای خرید ، امتیاز را دریافت داشته و باشگاه در ارائه خدمات باشگاهی خود از آن استفاده می نماید.

حساب جایزه :

مبلغی است که از محل تراکنش کارت های بانکی منتسب به کارت باشگاهی توسط دارنده با دستگاه کارتخوان ویژه باشگاه به نسبت از پیش تعیین شده محاسبه و به حساب جایزه بطور مجازی واریز می گردد و دارنده کارت می تواند از آن فقط در ابزار پذیرش باشگاه از آن استفاده نماید.

خدمات شبکه ارزش افزوده مهرگان در سامانه وفاداری صبا مهر :

برای موفقیت در یک کسب و کار می بایست درک درست از نیاز مشتریان ، کسب اعتماد مردمی ، ارائه خدمات متناسب و به موقع را داشته باشیم تا به موفقیت نزدیک گردیم لذا خدمات ارزش افزوده با هدف رسیدن به اهداف فوق و همچنین کمک به اقتصاد دارنده کارت و حفظ شان و منزلت خانواده آنان و کاهش هزینه زندگی روزمره راه اندازی گردیده است.

ارائه خدمات ارزش افزوده به کلیه اعضای این شبکه به منظور دریافت خدمات ویژه و استثنائی در انواع خدمات از جمله خدمات رفاهی ، آموزشی ، سلامت و گردشگری ، اقامت و پذیرائی ، ورزشی و کالا بوده که دارندگان کارت های بانکی منتسب به کارت باشگاهی از 2% الی 50 %  تخفیف هوشمند و شارژ هدیه نقدی آنی از مبلغ خرید برخوردار می گردند.

 

انتساب کارت بانکی به کارت باشگاهی

یکی از ویژگی بی نظیر کارت شما ، امکان انتساب تمام کارت های بانکی عضو شتاب به کارت باشگاهی شما بدون محدودیت از نوع بانک و تعداد کارت می باشد .

روش اجرائی :

دستگاه کارتخوان منصوب شده در مراکز پذیرنده که دارای منوی متنوع می باشد و بدین شرح است :

1- خرید                                   2- موجودی

3- شارژ تلفن                             4- پرداخت قبوض

5- انتساب کارت

دارنده کارت بانکی می بایست فقط در مرحله اول ( یکبار درطول سال ) کارت بانکی مورد نظرخود را به دستگاه کارتخوان عضو شبکه معرفی نموده سپس منوی 5 ( انتساب کارت ) را انتخاب و تائید نماید سپس شماره 16 رقم کارت باشگاهی را تایپ نموده و پس از پرداخت حداقل تراکنش برای یکسال عضویت در شبکه خدمات ارزش افزوده مهرگان را ثبت نماید.

 

عملیات پرداخت باشگاهی در مراکز طرف قرارداد به شرح مراحل زیر انجام می‌شود:

1- دارنده کارت عضو شبکه ، کارت بانکی منتسب به کارت باشگاهی خود را به پایانه فروش ویژه این پروژه معرفی می نماید .
2- پذیرنده رقم اصلی خرید کالا / خدمت را بر روی پایانه فروش وارد می نماید.
3- سامانه عملیاتی پرداخت به نحوی عمل می نماید که در هر فرآیند موفق خرید، پس از محاسبه میزان درصد تخفیف که از کل مبلغ بصورت آنی کسر می گردد الباقی مبلغ از موجودی کارت دریافت و پرداخت می گردد. پرینت دستگاه کارتخوان کل مبلغ خرید و مبلغ کسر شده از کارت را که با تخفیف لحاظ گردیده نشان می دهد .
4- میزان درصد هدیه نقدی ( 1 الی 10 % ) از پیش تعیین شده در کارتخوان به حساب اصلی دارنده کارت باشگاهی که عملیات پرداخت فوق از طرف ایشان ( به صورت مستقیم و یا مع الواسطه ) صورت گرفته بصورت آنی محاسبه و به حساب وی بصورت ریالی واریز می گردد.
5- میزان درصد هدیه مجازی از پیش تعیین شده در کارتخوان به حساب جایزه دارنده کارت باشگاهی که عملیات پرداخت فوق از طرف ایشان ( به صورت مستقیم و یا مع الواسطه ) صورت گرفته بصورت آنی محاسبه و به حساب وی بصورت مجازی واریز می گردد.

6- میزان عدد امتیاز از پیش تعیین شده در کارتخوان به حساب امتیاز دارنده کارت باشگاهی که عملیات پرداخت فوق از طرف ایشان ( به صورت مستقیم و یا مع الواسطه ) صورت گرفته بصورت آنی محاسبه و به حساب وی بصورت عددی اضافه می گردد.

 

گروه تجاری آساد کارت مهرگان آمادگی خود را برای اجرای هر نوع طرح و مدلی که مدنظر مدیران و کارشناسان محترم باشگاه مشتریان در حوزه کارت های الکترونیکی و همچنین   نرم افزار های پرداخت الکترونیکی باشد را اعلام می دارد .

خوشحال خواهیم شد که بتوانیم در راه اندازی باشگاه مشتریان در جهت رونق کسب و کار و ایجاد انگیزش شما  گام برداریم و برای تمام هموطنان خود در سراسر کشور مثمر ثمر باشیم .